Vi er alle planter i Guds have

Jeg er født i Kristiansand i Norge, hvor jeg har taget uddannelse som Agronom og arbejdet både med planter og dyr. Men da mennesker var min største interesse, rejste jeg til England for at studere teologi. Efter jeg blev gift med en norsk pige, startet jeg arbejdet som præst i Norge, lidt nord for Polarcirkelen. Her var frisk luft, fjelde og hav! I 1989 flyttet vi så til Danmark for at optage arbejdet som præst i Køge, men en skilsmisse kom i vejen for min energi, og i mange år drev jeg eget IT firma med software-udvikling.

I foråret 2015 blev spurgt om at genoptage arbejdet som præst. Min indre ildebrand for andre mennesker var aldrig rigtigt blevet slukket, så jeg accepterede udfordringen. Nu arbejder jeg med ansvar for Nakskov, Nykøbing, Næstved og Faxe adventistkirker. Derudover er jeg afdeligsleder for webkirke.dk, et projekt der henvender sig til alle troende og søgende i Danmark.  Jeg bor med min familie i Tappernøje, har 3 voksne børn, – 2 sønner og en datter.

Min grundtanke i arbejdet med mennesker, er at vi alle er en plante i Guds væksthus. At vande og pleje så du kan opleve og bevare en tro på en personlig Gud, ser jeg som min vigtigste opgave!